یزدفردا: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد از افزایش میزان جرایم نقدی اشخاصی که مبادرت به فعالیت کاریابی بدون اخذ مجوز از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌کنند، خبر داد.

به گزارش یزدفردا: «محمدرضا فلاحتی» در این رابطه گفت: ۳۸ موسسه مشاوره شغلی (کاریابی) در استان یزد به صورت فیزیکی و الکترونیکی در جهت تامین نیروی انسانی واحدهای تولیدی فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه کاریابی‌ها سهم بسزایی در تامین نیروی کار مورد نیاز و معرفی فرصت‌های شغلی مناسب به جوانان و کارجویان دارند، افزود: یافتن شغل توسط موسسات کاریابی باعث تسریع استخدام کارجویان در سراسر کشور و کاهش نرخ بیکاری در کل کشور می‌شود.  در سال گذشته ۲ هزار و ۱۰۰ نفر توسط کاریابی های استان مشغول به کار شدند.

فلاحتی با بیان اینکه برخی افراد بدون داشتن پروانه کار و مجوز کاریابی در سطح استان فعالیت می کنند و مشکلاتی را در بازار کار به وجود می آورند، افزود: براساس تبصره یک ماده واحده قانون مجازات اشتغال به حرفه کاریابی و مشاوره شغلی بدون داشتن پروانه کار مصوب ۱۳۸۰ تخلف از مقررات این قانون جرم محسوب و چنانچه در سایر قوانین دارای مجازات شدیدتری نباشد مرتکب به حکم دادگاه علاوه بر جبران خسارات مالی در هر بار به پرداخت جریمه نقدی به شرح ذیل محکوم می گردند.

وی تاکید کرد: هیأت محترم وزیران در جلسه ۳۰ خردادماه سال جاری جریمه نقدی برای بار اول تخلف از قانون به مبلغ ۳۳۰ میلیون ریال، دفعه دوم یک میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال و برای دفعه سوم دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برای افراد خاطی در نظر گرفته است.

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: جرایم مذکور در جهت حمایت از حقوق مادی و معنوی دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی غیر دولتی مجاز و جلوگیری از سوء استفاده از کارجویان تعیین شده است.

فلاحتی در پایان تصریح کرد: متقاضیان اخذ مجوز دفتر مشاوره شغلی و کاریابی غیردولتی داخلی می‌توانند به منظور انجام کلیه مراحل صدور مجوز به صورت الکترونیکی به سامانه   https://karyabi-mojavvez.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا